Klantgericht werken
Leer signalen uit de markt om te zetten in nieuwe opdrachten. Deelnemers aan deze training willen hun commerciƫle kwaliteiten ontwikkelen zodat ze hun vakinhoudelijk denken en doen combineren met commercieel denken en doen.

Onze diensten

Deze training is geschikt voor adviseurs, projectleiders en projectmedewerkers die veel en vaak bij klanten zijn en dus de kans hebben allerlei kansen voor opdrachten te zien en te benutten. In deze training leer je je klanten te raken met je advies. Door het doorgronden van zijn visie, zijn ambitie, doelstellingen en zijn primaire proces. Door lef te tonen om de vinger op de zere plek te leggen. En de intelligentie te gebruiken om daarop met een passend aanbod aan te sluiten. U leert iets neer te leggen op een manier die bij u past, zonder dat de klant het gevoel heeft dat u iets aan het verkopen bent. Het gevolg? Gesprekken met klanten worden voor u een stuk leuker en tevens waardevoller voor de klant.

Werkwijze

De kern van de training commercieel denken en handelen is doen en ervaren. Theorie is leuk, maar je hebt er pas echt iets aan als dit wordt vertaald naar je dagelijkse werkzaamheden en het contact dat je hebt met de klant. Daarom gaan we vooral praktisch aan de slag tijdens deze training. Je gedrag, kennis en vooral vaardigheden worden door middel van praktijksituaties en rollenspelen getraind. We maken zoveel mogelijk gebruik van voorbeelden uit je eigen praktijk, zodat de aansluiting met je werk zo groot mogelijk is.